ALGEMENE VOORWAARDEN
Artikel 1: Toepassingsgebied en afwijkingen
​
-
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Hoe is’t? en haar opdrachtgevers of activiteiten die door Hoe is’t? zelf worden georganiseerd voor het geven van advies en/of over de uitvoer van trainingen, workshops, opleidingen, coaching gesprekken of andere activiteiten die een bijdrage leveren aan persoonlijke en/of professionele groei. De opdrachtgevers en/of klanten/deelnemers worden geacht ze te aanvaarden door het enkele feit van hun inschrijving of door aanvaarding van een offerte.
-
Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen bindend in overleg en wanneer Hoe is’t? deze afwijkingen nadrukkelijk schriftelijk aan de opdrachtgever heeft bevestigd.
-
Beide partijen kunnen langs digitale (elektronische) weg met elkaar communiceren, informatie uitwisselen en overeenkomsten met elkaar sluiten. Aan het gebruik hiervan kleven risico’s zoals vertragingen, manipulatie en virussen. Hoe is’t? is niet aansprakelijk voor schade die hieruit eventueel voortvloeit. Waar staat vermeld dat schriftelijk zal worden gecommuniceerd, kan dit eveneens op digitale wijze worden gedaan.
Artikel 2: Annulatie voor een geplande afspraak voor een individuele sessie
​
-
Een verplaatsing van afspraak voor een individuele sessie of annulatie dient steeds voorafgaandelijk en per e-mail te gebeuren naar bo@hoeist.be
-
Indien de klant na vastleggen van een afspraak, een wijziging van datum of annulering vraagt binnen de 7 dagen voorafgaande de afspraak, is een vaste vergoeding (25,00€) voor administratiekosten verschuldigd.
-
Indien de klant minder dan 48 uur voor de coachingsessie deze afzegt, zal (behoudens echte overmacht) deze sessie worden aangerekend en apart gefactureerd aan het volledige honorarium.
-
Indien Hoe is’t? door een overmachtssituatie van tijdelijke aard de afspraak annuleert, wordt een nieuwe afspraak vastgelegd op een zo nabij mogelijke datum. Onder overmachtssituatie in deze zin wordt onder meer begrepen: ziekte, overheidsmaatregelen die fysieke bijeenkomsten verbieden, sterk inperken of sterk afraden (onder andere omwille van ziekte, epidemie), materiële overmacht,…
Artikel 3: Stopzetting van een workshop of training
​
-
Indien een particulier bij Hoe is’t? inschrijft voor een workshop of training, wordt een engagement aangegaan voor de duur van de op de website bij de betreffende workshop of training vermelde duur.
-
Indien de deelnemer gedurende de workshop, training of coachtraject wenst stop te zetten of te onderbreken, dan is dit mogelijk. Er vindt echter geen terugbetaling plaats van reeds betaalde bedragen en de nog niet betaalde bedragen blijven verschuldigd.
-
In geval van overmacht is de deelnemer enkel de bedragen voor de reeds gevolgde lessen verschuldigd.
Artikel 4: Rechten en plichten
​
-
Bij elke overeenkomst tussen Hoe is’t? en haar opdrachtgever en/of klant verplicht Hoe is’t? zich ertoe de overeengekomen inspanningen te verrichten volgens de hoogste normen van het vakmanschap en zorgvuldigheid die de opdrachtgever en/of klant van Hoe is’t? kan en mag verwachten op het moment dat de opdracht tot stand komt.
-
Met elke overeenkomst tussen Hoe is’t? en haar opdrchtgever en/of klant accepteert Hoe is’t? een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting. Het spreekt daarbij voor zich dat Hoe is’t? zich als leverancier niettemin tot het uiterste inspant om een resultaat te bereiken dat voor beide partijen bevredigend is.
-
Eventuele klachten dienen binnen 2 werkdagen na (het deel van) de prestatie waarop de klacht betrekking heeft, schriftelijk aan Hoe is’t? worden gemeld. Na deze termijn wordt (het deel van) de prestatie geacht te zijn aanvaard. Het melden van klachten schort de betalingsverplichting van de klant niet op.
Artikel 5: Intellectuele eigendomsrechten
​
-
Alle intellectuele eigendomsrechten op de trajecten, de diensten en op alle producten die in het kader van een overeenkomst aan de klant wordt verstrekt, zoals materialen, documenten, didactische materialen, readers, cursussen, werkboeken, checklists, hand-outs, e-books, brochures, berusten uitsluitend bij Hoe is’t? dan wel, indien zulks uitdrukkelijk is aangegeven, bij derden.
-
De door Hoe is’t? geleverde informatie en producten zijn uitsluitend verstrekt om door de klant zelf te worden gebruikt voor het doel waarvoor het is verstrekt.
-
De klant is niet gerechtigd om buiten dit doel (delen van) een geleverd product te wijzigen, (delen van) de geleverde informatie en producten te openbaren, verveelvoudigen, of er derden kennis van te laten nemen, al dan niet tegen betaling.
-
In geval van naamsvermelding van Hoe is’t? of van derden bij geleverde producten, is de klant niet gerechtigd deze te verwijderen.
-
De bepalingen uit dit artikel 7 blijven geldig na afloop van de overeenkomst.
Artikel 6: Prijs
​
-
De prijzen die op de website worden vermeld voor particuliere klanten zijn steeds inclusief BTW.
-
De prijzen die vermeld worden op de offertes zijn exclusief BTW. Het BTW-bedrag en totaalbedrag inclusief BTW zullen wel vermeld worden op de offerte.
-
Alle vermelde prijzen zijn onder voorbehoud van fouten en wijzigingen.
Artikel 7: Betalingsvoorwaarden
​
-
De klant betaalt meteen na de coachingsessie. Het tarief wordt vermeld op de website.
-
Particuliere klanten voor workshops, trainingen, opleidingen of andere activiteiten buiten individuele coahingsessies dienen steeds op voorhand het verschuldigde bedrag over te schrijven op het rekeningnummer van Hoe is’t?. Indien de termijn tussen de inschrijving en de datum van de workshop daarvoor te kort is, dient de deelnemer een overschrijvingsbewijs mee te brengen naar de workshop zelf.
-
Organisaties betalen via factuur. De factuur wordt opgemaakt na aanvaarding van de offerte. De factuur betaalt u voor of ten laatste op de vervaldatum die op de factuur vermeld staat.
-
Facturen worden elektronisch verzonden naar het door de klant opgegeven e-mailadres.
-
Indien op enig moment de klant niet aan haar (betalings)verplichtingen voldoet, is Hoe is’t? gerechtigd haar prestaties op te schorten tot zij de overeengekomen betaling volledig heeft ontvangen.
Artikel 8: Aansprakelijkheid
​
-
Hoe is’t? is alleen aansprakelijk voor haar toegerekende directe schade die toonbaar het gevolg is van opzet of grove nalatigheid van Hoe is’t?.
-
Voor aan haar toegerekende indirecte schade kan Hoe is’t? in geen enkel geval aansprakelijk worden gesteld. Ook vermeende psychische schade die deelnemers claimen te hebben opgelopen tijdens projecten die Hoe is’t? bij de opdrachtgever verricht heeft, valt onder deze clausule.
-
Wanneer Hoe is’t? is gehouden aan vergoeding van door de opdrachtgever geleden schade, is deze vergoeding beperkt tot maximaal de overeengekomen vergoeding van de opdracht. Indien de overeenkomst is onderverdeeld in delen, is de aansprakelijkheid van Hoe is’t? verder beperkt tot de vergoeding die verschuldigd is voor dat deel van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
-
Wanneer lichamelijke beweging of sportieve activiteiten deel uitmaken van projecten die Hoe is’t? uitvoert bij een opdrachtgever, staat het de deelnemers vrij om wel of niet aan deze activiteiten deel te nemen. In deze gevallen is het aan de deelnemers zelf om te bepalen of deelname voor hen verantwoord en aanvaardbaar is.
-
Aanspraken tot schadevergoeding vervallen indien deze niet binnen 3 maanden na ontdekking daarvan bij de bevoegde rechter aanhangig zijn gemaakt.
Artikel 9: Geheimhouding van vertrouwelijke informatie
​
-
Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is meegedeeld of als dit herkenbaar voortvloeit uit de aard van de informatie.
-
Als Hoe is’t? op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken, dan is Hoe is’t? niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling en is de wederpartij niet gerechtigd tot ontbinding van de overeenkomst op grond van enige schade die hierdoor is ontstaan.
Artikel 10: persoonsgegevens
​
-
Tenzij de klant nadrukkelijk aangeeft hier bezwaar tegen te hebben verleent de klant Hoe is’t? bij het aangaan van een overeenkomst toestemming om haar persoonsgegevens of die van deelnemers in haar bestand op te nemen voor klantenbeheer en informatieve doeleinden. Hoe is’t? staakt deze informatieverstrekking nadat de klant schriftelijk heeft aangegeven daar geen prijs op te stellen.
-
Hoe is’t? beheert deze gegevens zorgvuldig en overeenkomstig de wettelijke voorschriften omtrent de verwerkig van persoonsgegevens.
-
Hoe is’t? benut de persoonsgegevens uitsluitend voor eigen doeleinden. De persoonsgegevens worden in geen geval overgemaakt aan derden, noch voor informatieve, noch voor commerciële doeleinden.
-
De klant heeft recht op informatie en toegang tot die persoonsgegevens en het recht op verbetering én verwijdering van de gegevens. De klant kan te allen tijde zijn persoonsgegevens in elektronische vorm opvragen.
​
Artikel 11: Overige bepalingen
-
Op alle afspraken tussen klant, opdrachtgever en Hoe is’t? is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing en eventuele geschillen, direct of indirect uit de afspraken voortvloeiend of daarmee verband houdend, kunnen uitsluitend bij de bevoegde rechter te Leuven aanhangig worden gemaakt.
-
Indien Hoe is’t? is op enig moment afstand doet van een of meerdere rechten die haar uit hoofde van deze algemene voorwaarden toekomt/en, ontstaat hierdoor geen recht voor de klant in toekomstige situaties of overeenkomsten. In volgende situaties en overeenkomsten gelden deze algemene voorwaarden onverkort en volledig, tenzij alsdan tussen partijen andere afspraken worden overeengekomen.
-
Hoe is’t? is is gerechtigd om deze algemene voorwaarden te wijzigen. Hoe is’t? is zal de klant hierover informeren. De algemene voorwaarden die op de website van Hoe is’t? is staan vermeld, zijn de op de overeenkomst toepasselijke algemene voorwaarden.
Hoe is’t? Tivolistraat 30, 3001 Heverlee, bereikbaar via e-mail bo@hoeist.be
​
BTW BE 0806 643 387